Nasveti za pisanje in oblikovanje besedil


Mislite na bralca.


Ko se lotevate pisanja besedil, se vprašajte, katere informacije potrebuje vaš obiskovalec in kako mu jih predstaviti na razumljiv in zanimiv način. Izogibajte se strokovnim izrazom, ki jih morda ne pozna. Posamezno besedilo strukturirajte tako, da so najpomembnejša sporočila bodisi na začetku, bodisi poudarjena z odstavki, naslovi in podnaslovi.

Uporabljajte prvo osebo množine in osebno nagovarjajte obiskovalca.


Ko pišete o svoji organizaciji, uporabljajte prvo osebo množine in neposredno, osebno nagovarjajte obiskovalca. Izogibajte se nedoločnikom in drugim neosebnim glagolskim oblikam. Na ta način se bo spletna stran uporabniku zdela prijaznejša in lažje razumljiva.

Pišite informativno in brez ovinkarjenja.


Vaša spletna stran ima najbrž veliko konkurence. Zato je pomembno, da ne tratite časa svojih obiskovalcev in jim ponudite vse relevantne informacije, preden se naveličajo branja in zapustijo stran.

Tekst mora biti jasen, enostaven in jedrnat.


Držite se načela "manj je več". Posamezno besedilo naj ima eno osrednjo temo in namen (Primer: tema je vaš izdelek, namen pa prepričati bralca, naj ga preizkusi.). V besedilu skušajte odgovoriti na pet ključnih vprašanj: kdo, kje, kaj, kako in zakaj. Če kakšno od njih ni relevantno, ga izpustite.

Celotno vsebino razdelite v logične kategorije in podkategorije.


Tako bo vaš obiskovalec dobil boljšo predstavo o vsebini in lažje našel informacije, ki jih potrebuje.

Uporabljajte naslove, podnaslove in kratke odstavke.


Ti naj sledijo logiki kategorij in podkategorij. Besedilo na strani pa razbijte na kratke odstavke, ki naj bodo dolgi največ pet vrstic, med njimi pa naj bo prazna vrstica. Tako bo lažje berljivo in bolj privlačno za obiskovalca.

Poudarite pomembne misli in besede.


Ljudje spletnih strani ne beremo od prve do zadnje besede. Besedilo najprej preletimo in se ustavimo pri naslovih, podnaslovih in besedilu, ki zaradi svojega oblikovanja izstopa (krepko, podčrtano, poševno, druga barva, velikost črk itd.). Z njimi lahko učinkovito vodite bralca po vsebini vašega besedila.

Uporabljajte alinee.


Alinee so izjemno dober način, da:
  • dosežete boljšo berljivost besedila,
  • poskrbite, da obiskovalec  lažje in pravilno razume vsebino,
  • pripomorete k temu, da si obiskovalec vsebino tudi bolje zapomni.

 

Izogibajte se posebnim znakom ($,{,#,§, ¤, ß).


Posebni znaki lahko povzročajo težave pri prikazu na strani ali prenosu v spletna orodja, kot so RSS bralniki in aplikacije družabnih omrežij, zato se jim, če je le mogoče, izogibajte.

Upoštevajte slovnična pravila.


Uporaba knjižnega jezika zagotavlja splošno razumljivost besedila. Napake naredijo slab vtis na bralca, slovnica pa je pomembna tudi iz vidika dobre uvrščenosti v iskalnikih.

Uporabljate povezave (hiperpovezave).


S klikom na hiperpovezavo (npr. spletna stran Klaro) se obiskovalcu odpre povsem nova spletna stran, ali pa prikaže drugi del spletne strani, na katerem se trenutno nahaja. Z njimi lahko razbremenite osnovno besedilo in obiskovalcu ponudite dodatne informacije o določeni temi. Tako obiskovalca intuitivno vodite skozi svoje spletne vsebine.
Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin.
Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste sprejeli vse piškotke.
Zapri